İçinde bulunduğumuz yüzyılda yaşanan gelişme ve değişmeler okulları da değişime zorlamakta, okuldan yeni görevler talep etmektedir Bunun yanında günümüzde yaygın olan görüş, artık bireylerin hayatlarını sadece okullarda alınan bilgilerle geçirmenin mümkün olmadığıdır. Bu çerçevede yetişkin eğitimi, hayat boyu eğitim gibi kavramlar önem kazanmakta, bireylere okul dışında da eğitim imkânı sağlanmaya çalışılmaktadır.
Dünya Yetişkin Eğitimi Konferansı’nda yetişkin eğitimi, yaşam boyu devam eden bir etkinlik olarak ele alınmaktadır. Diğer bir ifadeyle yetişkin eğitimi, toplumların ve bireylerinin yaşam boyu öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak için giriştikleri eylemler sonucunda ortaya çıkmış bir kavram olup, eğitim süreçlerindeki mevcut uygulama ve yaklaşımlara farklı bir boyut kazandırmaktadır. Hayat boyu öğrenme, öğretim ve öğrenme etkinliklerini sadece okulla sınırlandırmak yerine yaşam boyu devam eden bir etkinlik hâline getirmektedir. Bireylerin yaşam boyu devam eden öğrenme etkinliklerine girmesi, okul dışında yetişkin eğitimi ile olanaklı görülmektedir. Elinizdeki kitap, yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme kavramlarını, özelliklerini ele almakta yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenmeyi tarihsel süreç içinde değerlendirerek Türk eğitim sistemindeki uygulamalarını ortaya koymaktadır.
Yorum / Soru ekleyebilmek için üye olmanız gerekmektedir.